Ζητάμε άμεσεςπαρεμβάσεις για την ασφάλεια όλων.
Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς το αρμόδιο Υπουργείο, σχετικά με την απουσία τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Τμήμα Άνω Λιόσια – Κιάτο, ένα χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών και την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων από την κυβέρνηση.
Ο βουλευτής τόνισε πως η γραμμή του Προαστιακού Άνω Λιόσια – Κιάτο χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες πολίτες για εργασία κι άλλους λόγους και επειδή μετά την τραγωδία των Τεμπών, εκτός από τη δικαιοσύνη, η οποία πρωτίστως πρέπει να αποδοθεί και είναι το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η Πολιτεία για τους συγγενείς των θυμάτων, έπρεπε να έχει οδηγήσει την Κυβέρνηση και στο να αποκαταστήσει άμεσα τέτοιου είδους βασικές τεχνικές απαιτήσεις, τις οποίες είχαμε αναδείξει και σαν Βουλευτέςαπό το 2020, διότι υπήρχαν αρκετά ατυχήματα σε περιοχές της γραμμής Άνω Λιόσια – Κιάτο.
Αναφέρθηκε επίσης στον κ. Τερεζάκη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, που επιβεβαίωσε σε κεντρικό τηλεοπτικό μέσο όταν ρωτήθηκε για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγεται η σιδηροδρομική κυκλοφορία από Άνω Λιόσια ως Κιάτο, ότι όχι μόνο δεν υπάρχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, αλλά και ότι κανένας τοπικός πίνακας τηλεδιοίκησης δεν λειτουργεί στη γραμμή, προσθέτοντας ότι η ίδια κατάσταση επικρατεί και από τον Πειραιά ως τους Αγίους Αναργύρους.
Η Υπουργός στην απάντηση της παραδέχτηκε στην ουσία τα όσα επισήμανε ο κ. Ψυχογιός για την απουσία τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης στη γραμμή και αναγνώρισε ότι στην συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή υπάρχουν ζητήματα, για την λύση των οποίων έχει υποβληθεί πρόταση χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2021 – 2027 στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ – Κιάτο, με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης του έργου, όταν εγκριθεί, τον Απρίλιο του 2028.
Στην δευτερολογία του ο βουλευτής, επικαλούμενος ανακοίνωση των Μηχανοδηγών, οι οποίοι τονίζουν χαρακτηριστικά ότι δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα στην εν λόγω γραμμή με άγνωστη, μάλιστα, την ημερομηνία αποκατάστασής τους, αναφέρονται στην υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου σε μια περίοδο που είναι πιο αναγκαία από ποτέ, ενώ έκανε μνεία και στην ανακοίνωση του ΟΣΕ, ο οποίος μόλις στις 6 Μαρτίου λέει ότι η τηλεδιοίκηση απέτρεψε ένα νέο δυστύχημα στα Άνω Λιόσιαστα τέλη του 2023.
Στη συνέχεια, ο κ. Ψυχογιός ζήτησε άμεσα μέτρα σε δύο επίπεδα: Πρώτον, στην άμεση στήριξη του σιδηροδρόμου σε υποδομές, προσωπικό και μέσα και στους κανονισμούς λειτουργίας και δεύτερον, στις αναγκαίες άμεσες παρεμβάσεις στο μεταβατικό στάδιο μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, ώστε να μπορείο κόσμος να ταξιδεύει με ασφάλεια.
Υπενθύμισε, εξάλλου, ότι ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που προχώρησε την επέκταση του Προαστιακού ως το Αίγιο και ότι από το 2019 δεν έχει λειτουργήσει η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Κιάτο – Αίγιο, όπως επίσης και τον Προαστιακό Λουτρακίου, ένα δρομολογημένο έργο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει σε 5 χρόνια τα 7 χιλιόμετρα που απαιτούνται για την λειτουργία ενός έργου πολύ σημαντικού για την τοπική κοινωνία και όχι μόνο.
Ολοκληρώνοντας τη δευτερολογία του, ο βουλευτής σημείωσε πως με την Κυβέρνηση της ΝΔ δεν υπάρχει ασφάλεια«ούτε στα τρένα, ούτε στα νοσοκομεία, ούτε στους εργασιακούς χώρους, ούτε στην αποτροπή της εγκληματικότητας» και κάλεσε το Υπουργείο σε πράξεις και όχι σε λόγια, γιατί πρόκειται για ένα ζήτημα πολύ κρίσιμο και σοβαρό που αφορά όχι μόνο την Κορινθία, αλλά συνολικά τις χιλιάδες ανθρώπων που μετακινούνται καθημερινά στη γραμμή, καθώς και τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο.